0475 - 218450

ma - vr 9:00 - 17:30

Klantenservice | Bericht

FAQ/Veelgestelde vragen

Vragen over uw bestelling

Lees meer
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Dit kunt u per product in de shop bekijken.
80% van onze producten is op voorraad en dus direct leverbaar.
Wij streven ernaar om deze bestellingen binnen 24 uur te leveren.
20% van onze producten is niet op voorraad maar kunnen wij in de regel binnen 2 tot 5 werkdagen leveren.
Hoe kan ik zien of een product op voorraad is?
80% van onze producten hebben we op voorraad. Deze producten worden aangeduid met "op voorraad". Afhankelijk van het magazijn waar de producten op voorraad liggen kunnen we deze producten uitleveren binnen 1 tot maximaal 5 werkdagen. Op de productdetailpagina staat in het midden onderaan de exacte levertijd vermeld. Hier kan het volgende staan: -Nu besteld, morgen al in huis -Levering binnen 2 werkdagen -Nu besteld, overmorgen in huis -Levering binnen 2-5 werkdagen -Levering op aanvraag -Niet op voorraad Onze vervoerder levert momenteel nog niet in het weekend. Mocht een levering onverhoopt langer duren dan zullen wij z.s.m. contact met u opnemen.
Ik heb geen bevestiging van mijn bestelling ontvangen.
Direct na een bestelling ontvangt u van ons een bevestiging van uw bestelling op het door u opgegeven emailadres. Heeft u geen bevestiging van uw bestelling ontvangen dan kan het zijn dat deze in de map ongewenste email cq spam terecht is gekomen. Staat de email hier ook niet, logt u dan in op uw account. Indien de bestelling hier ook niet staat bij "Mijn Bestellingen" dan is de bestelling niet afgerond en dient u deze nogmaals te plaatsen.
Ik heb mijn bestelling al verstuurd maar ik wil nog iets wijzigen of toevoegen.
Indien u iets wilt toevoegen aan uw bestelling dan kunt u ons het beste even bellen op +31 (0)475-323292. Dan zorgen wij dat dit nog toegevoegd aan uw bestelling en dat u maar 1 keer verzendkosten hoeft te betalen.
Hoe kan ik mijn bestelhistorie inzien?
Om uw bestelhistorie in te zien moet u ingelogd zijn. Dit kan via de link bovenaan in de blauwe balk op elke pagina op onze webshop. Eenmaal ingelogd, kiest u Bestellingen aan de linkerkant in het menu.
Ik kan mijn printer of cartridge niet vinden.
Wij hebben de meest uitgebreide printer- en cartridgedatabase die elke dag automatisch geupdate wordt met de nieuwste printers en cartridges.
Via de Productselector op onze homepage kunt u snel in 3 stappen uw printer vinden maar u kunt bijvoorbeeld ook rechtstreeks uw printer of cartridge nummer in het zoekveld intypen.

Lukt dit laatste niet, probeert u dan om een kortere omschrijving in te typen. Bijvoorbeeld "cp2025" i.p.v. "Color LaserJet CP 2025 DN".

Mocht u uw printer of cartridge toch niet kunnen vinden, belt u ons dan op werkdagen tussen 09:00 en 17:30 of stuur een email naar support@tonerproductsnederland.nl.
Kan ik zien wanneer mijn bestelling wordt geleverd?
Tijdens de verwerking van uw bestelling houden wij u op de hoogte. Wanneer uw pakket door ons wordt aangeboden bij GLS ontvangt u een e-mail met daarin de track & trace link. Hiermee kunt u uw bestelling volgen.
Hoe laat wordt mijn bestelling geleverd?
Onze vaste vervoerder GLS kan (nog) geen tijdsbestek aangeven. Wanneer u een track en trace uitvoert kunt u zien welke dag uw bestelling wordt geleverd.

Vragen over de betaling

Lees meer
Zijn de prijzen inclusief BTW en andere kosten?
Op onze webshop worden alle prijzen inclusief BTW groot in ORANJE kleur getoond.
Voor onze zakelijke klanten staan klein in zwarte kleur de prijzen exclusief BTW erbij.

Toner Products Nederland rekent buiten de prijs inclusief BTW tot 50 euro €3,95 verzendkosten binnen Nederland. Boven 50 euro rekenen we binnen Nederland €2,95.
Voor België rekenen we tot 50 euro standaard €4,95 verzendkosten. Boven 50 euro €3,95.
Op welke manieren kan ik betalen?
Bij Toner Products Nederland kunt u op 8 verschillende manieren betalen.

Als particulier kunt u gratis betalen met:
  • Ideal
  • Overboeking
  • Bancontact/Mr Cash.

  • Indien u betaalt met:
  • Creditcard
  • Maestro
  • Visa
  • PayPal
  • Achteraf Betalen
  • vragen wij een tegemoetkoming in de kosten van €2,50.

    Bedrijven kunnen daarnaast ook gratis op rekening betalen en via automatische incasso.
    Wat is het IBAN nummer van Toner Products Nederland?
    Indien u een factuur wilt betalen via overschrijving dan kunt u het volgende IBAN nr. gebruiken. N.B. Vergeet bij overschrijving a.u.b. niet uw factuurnummer te vermelden. IBAN: NL46ABNA0543478122 t.n.v. Toner Products Nederland b.v. Betaalt u vanuit het buitenland dan heeft u ook ons BIC nummer nodig: BIC: ABNANL2A
    In het verleden kreeg ik ook nog een papieren factuur maar nu niet meer?
    Inderdaad stuurden we in het verleden zowel een factuur per email als ook per post. De papieren factuur was bedoeld voor uw administratie. Vanwege de digitalisering en het feit dat we veel vragen over kregen van mensen die al betaald hadden maar toch nog een factuur kregen, versturen we nu alleen nog maar facturen per email. Bent u uw email met de factuur kwijt dan kunt u via uw account de factuur opnieuw printen. Ga daarvoor, nadat u ingelogd bent, naar Bestellingen en kies "Bestelling printen".

    Vragen over de garantie

    Lees meer
    Hoe kan ik gebruik maken van het herroepingsrecht?
    Bij Toner Products Nederland b.v. kunt u alle gekochte producten binnen 14 dagen ruilen of retourneren. Mits ongeopend en ongebruikt mag u het product dus, zonder opgaaf van reden, binnen 14 dagen aan ons terug sturen. Eventuele kosten en het risico van het retourzenden zijn voor uw rekening. Indien het product beschadigd of incompleet is kan er mogelijk een schadevergoeding in rekening worden gebracht. De volledige voorwaarden m.b.t. deze afkoelingsperiode zijn terug te vinden in onze Algemene Voorwaarden.

    Toner Products Nederland vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij Toner Products Nederland aanbiedt het product zelf af te halen, mag Toner Products Nederland wachten met terugbetalen tot Toner Products Nederland het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Toner Products Nederland gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
    Ik heb een verkeerd artikel besteld, kan ik dit ruilen?
    Verkeerd bestelde artikelen kunnen, mits ongeopend, volgens het herroepingsrecht binnen 14 dagen worden geretourneerd. Indien u het juiste product besteld heeft maar het verkeerde geleverd hebt gekregen (geopend of ongeopend) dan valt dit onder de standaard garantie en krijgt u van ons een nieuw product.

    Vragen over uw account

    Lees meer
    Waarom werkt mijn wachtwoord niet?
    Onze nieuwe website voldoet aan alle huidige eisen op het gebied van veiligheid. Dit heeft tot gevolg dat alle wachtwoorden tenminste uit 6 karakters moeten bestaan. Wanneer uw wachtwoord minder dan 6 karakters bevat hebben wij dit aangevuld met "0". Voorbeelden: Uw wachtoord was: "Toner" Uw wachtwoord is nu: "Toner0" Uw wachtoord was: "inkt" Uw wachtwoord is nu: "inkt00"
    Ik ben een zakelijke klant. Hoe kan ik dan bestellen?
    Bij het aanmaken van uw account kunt u kiezen of u een particuliere of een zakelijke klant bent. U dient dan uw bedrijfsnaam en KvK nummer op te geven.
    Hoe kan ik mijn printer(s) toevoegen aan mijn account.
    Via de Mijn Printers optie in uw account kunt u uw printer(s) toevoegen en verwijderen. Tevens ziet u, nadat u ingelogd bent, op de homepage van onze webshop uw printers aan de rechterzijde staan net als uw laatste bestellingen. Hiermee kunt u heel eenvoudig nieuwe producten zoeken of herhaalbestellingen doen. Om nieuwe printers toe te voegen logt u in via de inloggen optie aan de bovenkant van onze webshop. Daarna klikt u aan de linkerkant in het menu op "Mijn Printers" hier kunt u eenvoudig uw printer(s) selecteren en toevoegen.
    Waar zijn mijn historische bestellingen?
    Door de overschakeling naar een geheel vernieuwde website is het helaas niet mogelijk om bestellingen voor 09-07-2015 op te roepen via de website. Indien u vragen heeft over historische bestellingen kunt u deze tijdens kantooruren stellen via de chat of via de telefoon (0495 323 292). Buiten kantooruren kunt u ons altijd bereiken via de mail: support@tonerproductsnederland.nl Alle overige gegevens en ook uw spaarpunten zijn uiteraard wel meegenomen naar de nieuwe omgeving.

    Vragen over producten in het algemeen

    Lees meer
    Ik heb een specifieke vraag over een product en kan deze hier niet vinden.
    Mocht u vraag en antwoord er niet bij staan dan kunt op werkdagen tussen 09:00 en 17:30 altijd bellen naar onze support afdeling waar ervaren mensen zitten die er op getraind zijn om uw vragen en problemen op te lossen.
    Mijn product werkt niet?
    Mocht het gebeuren dat een product niet goed werkt, d.w.z. niet print, slechte afdrukkwaliteit geeft of er een foutmelding verschijnt, kunt u tijdens werkdagen tussen 09:00 en 17:30 altijd telefonisch contact met ons opnemen op +31-(0)475-323292. U kunt ook een email naar support@tonerproductsnederland.nl sturen met uw gegevens en een omschrijving van het probleem. Omdat wij ervaren mensen hebben op onze supportafdeling kunnen we het probleem meestal telefonisch of via de email verhelpen. Indien dit niet het geval is kunnen wij het product vervangen.
    Hoe krijg ik toner uit mijn kleding?
    Misschien is het u ook wel eens gebeurd. U ontvangt een toner cartridge en wilt deze installeren. Hiervoor dient u in veel gevallen een plastic strip uit de cartridge te trekken. Tijdens deze actie kan het zijn dat er wat toner poeder vrijkomt. Heeft u toner op uw kleding of vloerbedekking gekregen? Op zich kan dit geen kwaad. Het meest eenvoudig is een kleine hoeveelheid toner te verwijderen met een stuk plakband of tape. U plakt dit op de kleding of vloerbedekking en wrijft er lichtjes overheen. Hierna trekt u de tape eraf en de toner blijft eraan vast plakken.
    Menutaal van de Dashcam aanpassen
    Het menu van de C600 Full HD Dashcam staat standaard ingesteld op Chinees. Om de taal te veranderen in Engels of een andere taal volgt u deze stappen: 1. Zet de dashcam aan. 2. Druk 2 x achter elkaar op het menu icoontje aan de linkerkant. 3. Scroll omlaag naar de 3e positie en klik op OK 4. Scroll naar de gewenste taal en klik op OK.
    Hoe lang is een inkt/toner cartridge houdbaar?
    Een toner cartridge is over het algemeen zeer lang houdbaar. Hierbij dient u wel rekening te houden dat de cartridge in een gesloten verpakking bewaard wordt. Vocht, licht en extreme temperaturen hebben een negatieve invloed op de houdbaarheid van uw cartridge.
    Moet ik de chip van de oude cartridge overplaatsen?
    Nee. Alle cartridges van Toner Products Nederland zijn “Plug & Print”. Sommige aanbieders leveren cartridges waarbij u eerst een chip moet resetten of overplaatsen. Bij ons is dit nooit het geval. U kunt contact met ons opnemen wanneer uw cartridge niet wordt herkend door de printer.
    Welke kleur is verantwoordelijk voor mijn slechte print?

    Wanneer uw problemen ervaart met de print kwaliteit van uw kleurenprinter, maar niet weet door welke kleur het veroorzaakt wordt kunt u onze test pagina's gebruiken.

    Door het printen van de testpagina's wordt iedere kleur afzonderlijk gebruikt en is de boosdoener in veel gevallen snel gevonden.

    Testpagina Zwart

    Testpagina Cyaan

    Testpagina Magenta

    Testpagina Geel

    Wanneer u vragen heeft nadat u de documenten heeft geprint, kunt u altijd een scan/foto mailen naar support@tonerproductsnederland.nl

    Vragen over onze huismerken

    Lees meer
    Welke van de 3 opties moet ik kiezen?

    Welke van de 3 opties moet ik kiezen?

     

    Deze vraag krijgen we vaker en we proberen u hier een eerlijk antwoord op te geven.

    Het grootste verschil tussen onze 2 huismerken is het feit dat ons TPN High Quality huismerk gemaakt is van originele cartridges die compleet geremanufactured zijn. De originele cartridges worden ingezameld, compleet gedemonteerd, de aan slijtage onderhevige delen worden allemaal vervangen en de cartridge wordt weer vakkundig in elkaar gezet en gevuld. Hierdoor ontstaat een product dat zo dicht mogelijk het originele product evenaart. Met name bij kleurenlaserprinters ligt de foutgevoeligheid hoog en raden wij het gebruik van onze TPN High Quality Remanufactured toner cartridges aan. Een bijkomend voordeel is dat u hiermee het milieu spaart.

    Ons TPN Superior Quality huismerk bestaat voornamelijk uit volledig nieuw gebouwde cartridges m.u.v. cartridges waar het patenttechnisch niet mogelijk is om een nieuwe cartridge te leveren. Hier wordt dan ook een remanufactured cartridge geleverd. TPN Superior Quality cartridges zijn geschikt voor allerlei toepassingen en hebben over het algemeen de beste prijs-kwaliteitsverhouding. Vandaar ook dat deze producten vaak de titel Beste Koop van ons krijgen. Voor zwarte afdrukken kunt u daarom het beste kiezen voor de TPN Superior Quality. Stelt u hogere eisen aan de afdrukken met uw kleurenlaserprinter, kies dan voor ons TPN High Quality huismerk. Wilt u geen risico lopen met een huismerk en bent u bereid om meer te betalen, kiest u dan voor het originele merk.

    Wilt u meer weten over het verschil tussen onze huismerken en het originele product kijkt u dan bij onze informatie over de 3 opties. Wilt u meer weten over de verschillen tussen remanufactured, new built, refill en compatible cartridges, leest u dan ons blog artikel hierover.

    Ik gebruik nu originele cartridges in mijn kleurenprinter. Hoe stap ik over naar cartridges van Toner Products Nederland?
    Het is niet nodig om met alle cartridges tegelijk over te stappen naar een ander merk cartridges. U kunt onze producten zonder problemen gebruiken in combinatie met originele producten. Hierbij hoeft u niet bang te zijn voor kleurverschillen en/of compatibiliteitsproblemen.
    Ik heb slechte ervaringen met huismerk toners en inkt. Waarom zou ik dan wel het TPN huismerk moeten kiezen?
    Op de markt van huismerk toners is inderdaad veel slechte kwaliteit aanwezig. Goedkoop is vaak duurkoop. Bij TPN hebben we echter door jarenlange ervaring in de toner- en inktbranche en uitgebreide tests en selecties de beste toner- en inktcartridges voor u geselecteerd. Wij hebben bovendien zoveel vertrouwen in ons TPN HQ huismerk dat we u, naast de standaard garantie, een no-nonsense 30-Dagen-Niet-Goed-Geld-Terug Garantie aanbieden. Hiermee kunt u zonder zorgen onze cartridges uitproberen en zult u zien dat ze de prestaties van de originele cartridges evenaren of overstijgen. Ook bij kleurencartridges zult u zien dat ons TPN HQ Huismerk in niets onderdoet voor het origineel Kijk hier voor nog veel meer redenen om voor TPN cartridges te kiezen
    Het huismerk product lijkt al gebruikt te zijn, hoe kan dit?
    Ons volledige TPN HQ assortiment en een deel van het TPN SQ huismerk bestaan uit de hoogste kwaliteit remanufactured cartridges. Bijna alle onderdelen van deze cartridges zijn nieuw m.u.v. de plastic behuizing die vele keren mee kan. Op deze behuizing kunnen gebruiks- cq. slijtagesporen zitten. Deze hebben echter geen enkele negatieve invloed op de prestatie van de cartridge. Wilt u meer weten over het verschil tussen Originele, Remanufactured en New Built cartridges, kijk dan bij ons artikel over onze 3 Keuzes of ons blogartikel over de 3 versies.
    De huismerk cartridge ziet er iets anders uit dan de originele cartridge.
    Sommige cartridges kunnen er inderdaad iets anders uitzien dan de originele cartridge.

    Dit kan 3 redenen hebben:
  • Het huismerk product is een universeel product waardoor de vorm zodanig veranderd is dat het in meerdere printers past.
  • Het huismerk product is een versie met een hogere capaciteit waardoor de cartridge iets groter is.
  • Op de originele cartridge rusten patenten waardoor deze niet exact nagemaakt mag worden.

  • In alle gevallen zal de cartridge gewoon in uw printer passen. Mocht dit toch niet het geval zijn, neem u dan contact op met onze Klantenservice.
    Hebben de huismerk toners dezelfde pagina opbrengst als de originele cartridges?
    Onze huismerk cartridges worden getest volgens de zeer strenge ISO19752 (monochroom) en ISO18798 standaard om er voor te zorgen dat ze minimaal dezelfde pagina opbrengst als de originele cartridges hebben. Omdat er in veel gevallen ruimte is voor meer toner of inkt in de cartridge, printen onze huismerk cartridges meer pagina's.

    Vragen over Brother producten

    Lees meer
    Ik heb een Brother toner besteld, maar waarom past deze niet in mijn printer?
    Een Brother printer heeft in veel gevallen twee verbruiksartikelen, te weten een toner- en een drumeenheid. Wanneer u de printer opent kunt u de drum en de toner zien. Als u deze uit de printer haalt zult u zien dat deze twee eenheden op elkaar geklikt zitten. U dient eerst te oude toner van de drum los te maken en deze hierna te vervangen door de nieuwe.
    Mijn Brother LC-123 inkt cartridges worden niet herkend.

    Brother Printer “geen patroon” melding

    Het nadeel aan de technologie welke Brother gebruikt is dat er aan de printer verteld moet worden dat de cartridges vervangen zijn. Dit is 9/10 keer ook de oorzaak van het probleem. Een andere oorzaak is dat de cartridges niet goed vastklikken of verkeerd zijn geïnstalleerd. Er zijn meerdere methodes om deze error te verhelpen, maar ze zijn allemaal best tijdrovend. Het is niet in een paar seconden op te lossen met enkele drukken op wat knoppen.

    Methode 1:
  • Zet de printer aan
  • Verwijder een voor een alle cartridges
  • Installeer opnieuw elke cartridge één voor één
  • Sluit na het installeren van één cartridge de klep van de printer.
  • Na het installeren van een cartridge krijg je de vraag of deze goed is geïnstalleerd.
  • Druk op “Ja” en installeer de volgende cartridge, herhaal stap 3 en 4.

  • Methode 2:
  • Schakel de printer uit
  • Haal de printer van het netstroom
  • Laat deze 20 minuten zonder stroom uit staan
  • Sluit de printer opnieuw aan en schakel deze in.
  • Beide methodes kunnen de error verhelpen, maar soms is het nodig om ze beide achter elkaar uit te voeren.

  • Hoe voorkom ik deze error?
    Het voorkomen van dit probleem is vrij simpel. Indien je de cartridges hebt geïnstalleerd met de printer uitgeschakeld, zal deze error vaak tevoorschijn komen. Het is dus gewoonweg een kwestie van het aan laten van je printer terwijl je de cartridges een voor een installeert. Mocht de error blijven aanhouden, dan is het hoogstwaarschijnlijk daadwerkelijk een defecte cartridge die vervangen moet worden.
    Ik heb zojuist een Brother cartridge geplaatst, maar de printer geeft nog steeds aan dat deze vervangen moet worden.
    Brother is één van de merken waarbij geen gebruik wordt gemaakt van een chip. Uw printer houdt middels een teller bij hoeveel pagina’s er reeds geprint zijn. In sommige gevallen wordt deze teller niet gereset na het plaatsen van een nieuwe cartridge. Dit is door een korte procedure handmatig te doen. Hiervoor kunt u onze pagina “Brother resets”. raadplegen. U kunt ons ook altijd bellen voor advies en hulp. Wij kunnen u aan de telefoon stap voor stap begeleiden.

    Vragen over Canon producten

    Lees meer
    Melding "E,1,6 de inkt is op" bij Canon PG-540XL of CL-541XL
    Probleem: Indien een nog niet geheel lege originele cartridge wordt vervangen door een huismerk cartridge blijft de printer het resterende inktniveau van de originele cartridge onthouden. Vanuit dit resterende aantal pagina's begint de printer het aantal te printen pagina's van de nieuwe cartridge tellen. De nieuwe cartridge is daardoor snel leeg terwijl deze nog nagenoeg vol is.
    De melding die verschijnt is "E,1,6 de inkt is op". Op het beeldscherm verschijnt de melding “ondersteuningscode 1688 - De volgende inkt is op zwart PG-540 of kleur CL-541 Vervang de cartridge en sluit de papieruitvoerklep."
    Oplossing: Als u bezig was met afdrukken en u wilt doorgaan met afdrukken, drukt u minstens 5 seconden op de knop stoppen/herstellen (stop/reset) terwijl de cartridge geïnstalleerd is. Het afdrukken kan worden voortgezet en de functie voor het bepalen van de resterende inktvoorraad wordt uitgeschakeld.
    N.B.: De bovenstaande procedure geldt voor 1 cartridge. Als u voor de andere cartridge dezelfde melding krijgt moet u dezelfde procedure nog een keer uitvoeren.
    U hoeft de inktcartridge pas te vervangen als de afdrukken vaag worden of als er lichte strepen te zien zijn.