0475 - 218450

ma - vr 9:00 - 17:30

Klantenservice | Bericht

Garantie & Ruilen

Anita-Marja-Printer

Garantietermijn

Op door Toner Products Nederland b.v. geleverde, originele producten, TPN High Quality huismerk en Superior Quality huismerk geven wij levenslange garantie.
Voor printers en 3D printers kunnen afwijkende garantietermijnen gelden. Deze worden altijd gecommuniceerd bij het aanbod van deze producten. Indien u gebruik wilt maken van garantie leest u dan a.u.b. onderstaande informatie of neem contact op met onze Klantenservice.

Bovenstaande garantie geldt voor de cartridges maar geldt niet voor vervolgkosten aan de printer of andere apparatuur als de koper of door de koper ingeschakelde derden, gedurende de garantietermijn, zonder overleg met Toner Products Nederland, reparaties gaan verrichten.

Bovenstaande garantietermijnen en fabrieksgaranties doen geen afbreuk aan uw wettelijke rechten.


Afkoelingsperiode cq. Herroepingsrecht

Bij Toner Products Nederland B.V. kunt u een product binnen 14 dagen ruilen of retourneren. Mits ongeopend en mag u het product dus, zonder opgaaf van reden, binnen 14 dagen aan ons terug sturen. Hieronder vallen tevens niet alle producten met status "Service Artikel". Dit houdt in dat deze producten apart besteld moeten worden bij de leverancier en niet geretourneerd kunnen worden.
Eventuele kosten en het risico van het retourzenden zijn voor uw rekening. Indien het product beschadigd of incompleet is kan er mogelijk een schadevergoeding in rekening worden gebracht. De volledige voorwaarden m.b.t. de afkoelingsperiode zijn terug te vinden in onze Algemene Voorwaarden.

Toner Products Nederland vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij Toner Products Nederland aanbiedt het product zelf af te halen, mag Toner Products Nederland wachten met terugbetalen tot Toner Products Nederland het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. Toner Products Nederland gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.

 

Retourprocedure

Ondanks onze hoge kwaliteitsnormen kan het voorkomen dat u een product ontvangt wat niet aan uw verwachtingen voldoet. In dit geval zal Toner Products Nederland uw klacht met de grootste zorg behandelen en komen met een passende oplossing.

RMA SERVICEVOORWAARDEN

  • Schades en manco's dienen binnen 48 uur aan Toner Products Nederland gemeld te worden (aangetekend op vrachtbrief / pakbon).
  • Niet volledig of onduidelijk ingevulde formulieren worden niet in behandeling genomen.
  • U dient het product binnen 10 dagen na toekenning van het RMA nummer te retourneren.
  • Een kopie van het RMA formulier met RMA nummer moet met het artikel worden geretourneerd.
  • Het product dient goed verpakt verzonden te worden en zich in originele staat (d.w.z. zonder plakband en/of tekst) te bevinden.
  • Bij het niet nakomen van deze voorwaarden wordt het product zonder verdere behandeling retour gezonden.
  • Bij een foutieve bestelling wordt minimaal 10% restockingskosten in rekening gebracht.

 

Online RMA Formulier

Bij Toner Products Nederland kunt u hier online een RMA invullen om zodoende een retournummer aan te vragen voor één of meerdere artikelen of een defect te melden.

Als u vragen hebt, dan kunt u te allen tijde contact opnemen met ons serviceteam.

U dient in ieder geval de velden met een * in te vullen.
Het product kan pas geretourneerd worden als u van ons een RMA nummer heeft ontvangen.

Graag onderstaande PDF bestanden downloaden, printen, scannen en verderop in het formulier uploaden voor een juiste beoordeling, klik hierbij op beide PDF iconen.

Download rainbow document  Rainbow document downloaden   Download test document  Test document downloaden

 

Overige Garantie

Valt uw retour niet in de categorie garantie of onder de regels van de afkoelingsperiode dan kunnen we u in een aantal gevallen toch tegemoet komen.

In de onderstaande gevallen zal toner Products Nederland een retourvergoeding in rekening brengen: 

  • Bij een foutieve bestelling wordt minimaal 10% restockingskosten in rekening gebracht.
  • Bij het retour sturen van overcompleet binnen 1 maand is de retourvergoeding 90%.
  • Bij het retour sturen van overcompleet binnen 3 maanden is de retourvergoeding 75%.
  • Bij het retour sturen van overcompleet binnen 6 maanden is de retourvergoeding 50%.
  • Bij het retour sturen van overcompleet na 6 maanden worden niet meer vergoed!

In de onderstaande gevallen zal toner Products Nederland een gedeeltelijke garantie toekennen:

  • Resterende toner capaciteit > 75%  = 100% garantie
  • Resterende toner capaciteit 20-75%  = Garantie naar verbruik (korting op nieuwe cartridge)
  • Resterende toner capaciteit <20%  = Alleen garantie op productiefouten. Reclamaties i.v.m. print kwaliteit worden niet geaccepteerd. 

U dient als klant zorg te dragen om een statuspagina van uw defecte cartridge aan te leveren samen met de claim.
Deze wordt bij retour van het defecte product vergeleken met de test die Toner Products Nederland zal uitvoeren.
Indien er verschil zit tussen beide capaciteiten, is het rapport van Toner Products Nederland beslissend.