“Tonercontainer niet goed geïnstalleerd” of “check waste toner box” melding bij Kyocera na vervangen van toner?

 

Na het vervangen van een Kyocera toner kan het bericht “Tonercontainer niet goed geïnstalleerd” op de display verschijnen. Deze melding heeft te maken met het toner afvalbakje in de printer. De melding kan eenvoudig worden verholpen.

U dient in dit geval het tonerafvalbakje te vervangen. U vindt dit tonerbakje in het tonerpakket. De printer gaat weer werken, nadat het bakje is vervangen.

 

Vervangen van het tonerbakje:

-          Open de klep

-          Houdt de tonerafvalbak vast en druk op de vergrendelingshendel

kyocera afvalbak

-          Nu kunt u het bakje voorzichtig verwijderen

 

Heeft u geen nieuw tonerbakje, reinig dan het bestaande afvalbakje. Let er bij het terugplaatsen goed op dat de kop van het bakje vrij is van toner. Op deze manier kan het bakje de sensor passeren. U kunt het bakje reinigen met water. Let er op dat het bakje volledig gedroogd is.