Op dinsdag 13 september j.l. heeft HP een firmware update gedaan voor een aantal inkt-jet printers waardoor huismerk cartridges niet meer werken met deze printers. Het betreft hier, voor zover wij nu weten, alleen de printers die gebruik maken van de HP950/951, HP970/971 en de HP934/935 cartridges

 

HP heeft via haar helpdesk inmiddels toegegeven dat ze de huismerken onterecht geblokkeerd hebben en zullen dit waarschijnlijk zo snel mogelijk terug draaien. 

 

Bij Toner Products Nederland zijn alleen de cartridges HP950/951, HP970/971 betroffen omdat we de HP934/935 niet verkopen. Voor de HP970/971 hebben we vanaf week 38 nieuwe, goed werkende cartridges op voorraad. Voor de HP950/951 zullen we ook zo snel mogelijk nieuwe, goed werkende cartridges op voorraad hebben. Heeft u een van deze huismerk cartridges  en krijgt u een foutmelding zoals hieronder, neemt u dan contact met ons op. Wij zorgen dan voor een oplossing.

 

hp update probleem

De HP firmware update is gedaan via internet. Indien uw printer niet verbonden is met internet dan heeft er ook geen firmware update plaatsgevonden. Bij de betroffen printers verschijnt bovenstaande of een soortgelijke foutmelding.

 

Wij hebben onderzocht welke printers wel en welke na de update niet meer samenwerken met onze cartridges met het volgende resultaat:

 

Printers

Inkt Cartridge

Test Resultaat

HP Officejet Pro 8100/8600/8600/ 251dw/276dw

HP 950/951

OK

HP Officejet Pro 8610/8615/8620/8625/8630/8640/8660

HP 950/951

Niet OK

HPOfficejet Pro

x576dw/x476dn/x551dw/x451dw/x451dn/x476dw

HP 970/971

Niet OK

 

Onze excuses voor het ongemak dat u hierdoor kan ervaren. Heeft u hierover vragen of heeft u een probleem met bovenstaande printers, neemt u dan contact met ons op zodat wij een passende oplossing voor u kunnen vinden.

 

Met vriendelijke groeten,

Toner Products Nederland